Для слобозорих

+ + + + +

Дистанційне навчання


Луцького НВК «ЗОШ І – ІІ ступенів №24 – технологічний ліцей»

за допомогою дистанційних технологій

У березні 2020 року перед педагогічним колективом постало питання організації навчальних занять за допомогою дистанційних технологій. Надзвичайно складним це  було для учителів початкових класів, адже потрібно врахувати не лише індивідуальні особливості дітей молодшого шкільного віку, а й матеріальне забезпечення.

На засіданні методичного об’єднання учителів початкових класів було розроблено і затверджено алгоритм дій учителя початкових класів з організації освітнього процесу за допомогою дистанційних технологій.

1.     Продовжувати освітній процес за допомогою дистанційних технологій, які використовувалися раніше у класі (групи Viber, Fаcеbook, Instagram…, блог початкової школи «Навчальна студія», навчальні дидактичні ігри «Розумники» у трьох класах)

2.     Провести онлайн-опитування  щодо наявності у дітей власних ґаджетів та доступу до Інтернету

3.     У канікулярний період познайомитися із сервісами (платформами) дистанційного навчання. Обмін інформацією, досвідом між учителями шкільного методичного об’єднання  відбувається щоденно у канікулярний період та щотижнево в подальшому на онлайн-засіданнях.

4.     Проаналізувати сервіси (платформи) та вибрати оптимальні варіанти, враховуючи   результати опитування.

5.     Ознайомити батьків із сервісами, які буде  використовувати педагог. Обговорити це питання на онлайн-зборах та прийняти рішення щодо організації подальшого  здійснення освітнього процесу в ___ класі.

6.     Ознайомити дітей з режимом роботи та сервісами (платформами), які буде використовувати педагог

7.     Проводити навчальні заняття.

 

Звичайно, що при здійсненні навчання за допомогою дистанційних технологій  спочатку виникало багато труднощів як у вчителів, так і у дітей та батьків. Перед педагогами постало питання не лише опанувати специфікою роботи онлайн-сервісів (платформ), а й створити чіткі інструкції щодо роботи із сервісами для дітей, батьків. Робочий день учителів не обмежувався кількістю тарифікованих годин, адже протягом дня отримували безліч повідомлень та  дзвінків: «не відкривається», «не вмію зайти», «не знаю, як відіслати», «чи отримали завдання», «допоможіть налаштувати»... У перервах, між дзвінками-консультаціями ще потрібно підготуватися до занять на наступний день, перевірити надіслані роботи.

   Але завдяки життєвій мудрості та досвіду дорослих, злагодженій співпраці педагогів з учнівським та батьківським колективами вдалося знайти шляхи вирішення поставлених завдань.

Якщо діти не мали власних сучасних ґаджетів (як з’ясувалося за результатами онлайн-опитування), то учителі готували індивідуальні завдання, проводили консультації в телефонному режимі. А  всі інші працювали відповідно до прийнятих рішень на батьківських онлайн-зборах.

     Сьогодні, озираючись на пройдений шлях, хочу зупинитися та розповісти про ефективні безкоштовні сервіси (платформи), які використовували  у роботі під час карантину  учителі початкових класів ЛНВК «ЗОШ І – ІІ ступенів №24-технологічний ліцей»

 Google Classroom — безкоштовний сервіс, яким може скористатися кожен, хто має обліковий запис у Google. Учитель входить у систему та створює свій «Клас», де  публікує навчальні матеріали, дає завдання учням та спілкується з ними. Інструкція щодо налаштування та роботи з платформою

Free Cam8безкоштовна програма для запису відео. Програма дозволяє учителю створити відеопояснення навчального матеріалу.  Учні зможуть переглядати пояснення кілька разів та у зручний для них час. Інструкція щодо налаштування та роботи з програмою

Zoomплатформа для організації та проведення онлайн-уроків (зустрічей)

Безкоштовна версія дозволяє приєднати до 100 учасників та спілкуватися, інтерактивно працювати протягом 40 хв

Інструкція щодо налаштування та роботи з платформою

 

Learningapps.org – платформа для створення інтерактивних навчальних ігор. Навчальний контент, створений учителями за допомогою цієї платформи, розміщено у «Навчальній студії» - по предметах, темах, класах

Інструкція щодо роботи з платформою

 

Google форми (тестування)це зручний інструмент, за допомогою якого можна легко і швидко  складати опитування та анкети, а також збирати іншу інформацію. Форму можна підключити до електронної таблиці Google, і тоді відповіді респондентів будуть автоматично зберігатися в ній.

Інструкція щодо створення Google форми (тестування)

 

На урок. Всеосвіта  - платформи з інтерактивними завданнями для контролю знань та залучення учнів до активної роботи. Учитель може самостійно створити тест на платформі або скористатися уже створеними.

Інстукція щодо створення та редагування тестів «На урок»

Інструкція щодо створення та редагування тестів на «Всеосвіта»

 

Навчальна студія – блог початкової школи. Створено інтерактивні навчальні завдання. Зібрано та систематизовано відеоматеріали по предметах: Українська мова, 3 клас; Математика, 3 клас; Природознавство, 3 клас, Українська мова, 4 клас, Математика, 1 клас

 

Вчи.юа – міжнародна онлайн-платформа, де учні мають можливість вивчати математику в інтерактивній формі.

Інструкція щодо використання

 

Платні платформи, які надали доступ безкоштовного пробного використання протягом місяця під час карантину

 

Педагогічні ігри від мультимедійного видавництва «Розумники»-

електронний освітній ігровий ресурс, що представляє собою системне програмне забезпечення для вивчення конкретного предмету, яке поєднує пізнавальну та розважальну функції, містить завдання в ігровій формі і спрямоване на активізацію пізнавальної діяльності учнів початкової школи

 

Мій Клас - електронна інформаційно-освітня система. Функціонал ресурсу дозволяє вчителям використовувати готові завдання з основних предметів шкільної програми 

Матіфік  - навчальний математичний інтернет-ресурс для учнів

На завершення хочеться зазначити, що в будь-якій ситуації є  як негативні, так і позитивні сторони.  Ми всі вийшли із зони комфорту, де все відоме, зрозуміле і очевидне,  і перейшли в зону ризику, де на нас чекали виклики, нові задачі та нові проблеми, незвичні ситуації і найголовніше -  можливості та зміни. Вихід з комфортного нам усім середовища дав можливість подивитися на організацію освітньої діяльності під іншим кутом, побачити нові можливості та розширити кордони нашої педагогічної майстерності.

Але жодні онлайн-сервіси не зможуть замінити живого спілкування з дітьми.

Організація  освітнього процесу для учнів початкової школи

Луцького НВК «ЗОШ І – ІІ ступенів №24 – технологічний ліцей»

за допомогою дистанційних технологій

У березні 2020 року перед педагогічним колективом постало питання організації навчальних занять за допомогою дистанційних технологій. Надзвичайно складним це  було для учителів початкових класів, адже потрібно врахувати не лише індивідуальні особливості дітей молодшого шкільного віку, а й матеріальне забезпечення.

На засіданні методичного об’єднання учителів початкових класів було розроблено і затверджено алгоритм дій учителя початкових класів з організації освітнього процесу за допомогою дистанційних технологій.

1.     Продовжувати освітній процес за допомогою дистанційних технологій, які використовувалися раніше у класі (групи Viber, Fаcеbook, Instagram…, блог початкової школи «Навчальна студія», навчальні дидактичні ігри «Розумники» у трьох класах)

2.     Провести онлайн-опитування  щодо наявності у дітей власних ґаджетів та доступу до Інтернету

3.     У канікулярний період познайомитися із сервісами (платформами) дистанційного навчання. Обмін інформацією, досвідом між учителями шкільного методичного об’єднання  відбувається щоденно у канікулярний період та щотижнево в подальшому на онлайн-засіданнях.

4.     Проаналізувати сервіси (платформи) та вибрати оптимальні варіанти, враховуючи   результати опитування.

5.     Ознайомити батьків із сервісами, які буде  використовувати педагог. Обговорити це питання на онлайн-зборах та прийняти рішення щодо організації подальшого  здійснення освітнього процесу в ___ класі.

6.     Ознайомити дітей з режимом роботи та сервісами (платформами), які буде використовувати педагог

7.     Проводити навчальні заняття.

 

Звичайно, що при здійсненні навчання за допомогою дистанційних технологій  спочатку виникало багато труднощів як у вчителів, так і у дітей та батьків. Перед педагогами постало питання не лише опанувати специфікою роботи онлайн-сервісів (платформ), а й створити чіткі інструкції щодо роботи із сервісами для дітей, батьків. Робочий день учителів не обмежувався кількістю тарифікованих годин, адже протягом дня отримували безліч повідомлень та  дзвінків: «не відкривається», «не вмію зайти», «не знаю, як відіслати», «чи отримали завдання», «допоможіть налаштувати»... У перервах, між дзвінками-консультаціями ще потрібно підготуватися до занять на наступний день, перевірити надіслані роботи.

   Але завдяки життєвій мудрості та досвіду дорослих, злагодженій співпраці педагогів з учнівським та батьківським колективами вдалося знайти шляхи вирішення поставлених завдань.

Якщо діти не мали власних сучасних ґаджетів (як з’ясувалося за результатами онлайн-опитування), то учителі готували індивідуальні завдання, проводили консультації в телефонному режимі. А  всі інші працювали відповідно до прийнятих рішень на батьківських онлайн-зборах.

     Сьогодні, озираючись на пройдений шлях, хочу зупинитися та розповісти про ефективні безкоштовні сервіси (платформи), які використовували  у роботі під час карантину  учителі початкових класів ЛНВК «ЗОШ І – ІІ ступенів №24-технологічний ліцей»

 Google Classroom — безкоштовний сервіс, яким може скористатися кожен, хто має обліковий запис у Google. Учитель входить у систему та створює свій «Клас», де  публікує навчальні матеріали, дає завдання учням та спілкується з ними. Інструкція щодо налаштування та роботи з платформою

Free Cam8безкоштовна програма для запису відео. Програма дозволяє учителю створити відеопояснення навчального матеріалу.  Учні зможуть переглядати пояснення кілька разів та у зручний для них час. Інструкція щодо налаштування та роботи з програмою

Zoomплатформа для організації та проведення онлайн-уроків (зустрічей)

Безкоштовна версія дозволяє приєднати до 100 учасників та спілкуватися, інтерактивно працювати протягом 40 хв

Інструкція щодо налаштування та роботи з платформою

 

Learningapps.org – платформа для створення інтерактивних навчальних ігор. Навчальний контент, створений учителями за допомогою цієї платформи, розміщено у «Навчальній студії» - по предметах, темах, класах

Інструкція щодо роботи з платформою

 

Google форми (тестування)це зручний інструмент, за допомогою якого можна легко і швидко  складати опитування та анкети, а також збирати іншу інформацію. Форму можна підключити до електронної таблиці Google, і тоді відповіді респондентів будуть автоматично зберігатися в ній.

Інструкція щодо створення Google форми (тестування)

 

На урок. Всеосвіта  - платформи з інтерактивними завданнями для контролю знань та залучення учнів до активної роботи. Учитель може самостійно створити тест на платформі або скористатися уже створеними.

Інстукція щодо створення та редагування тестів «На урок»

Інструкція щодо створення та редагування тестів на «Всеосвіта»

 

Навчальна студія – блог початкової школи. Створено інтерактивні навчальні завдання. Зібрано та систематизовано відеоматеріали по предметах: Українська мова, 3 клас; Математика, 3 клас; Природознавство, 3 клас, Українська мова, 4 клас, Математика, 1 клас

 

Вчи.юа – міжнародна онлайн-платформа, де учні мають можливість вивчати математику в інтерактивній формі.

Платні платформи, які надали доступ безкоштовного пробного використання протягом місяця під час карантину

 Педагогічні ігри від мультимедійного видавництва «Розумники»-

електронний освітній ігровий ресурс, що представляє собою системне програмне забезпечення для вивчення конкретного предмету, яке поєднує пізнавальну та розважальну функції, містить завдання в ігровій формі і спрямоване на активізацію пізнавальної діяльності учнів початкової школи

Мій Клас - електронна інформаційно-освітня система. Функціонал ресурсу дозволяє вчителям використовувати готові завдання з основних предметів шкільної програми 

Матіфік  - навчальний математичний інтернет-ресурс для учнів

На завершення хочеться зазначити, що в будь-якій ситуації є  як негативні, так і позитивні сторони.  Ми всі вийшли із зони комфорту, де все відоме, зрозуміле і очевидне,  і перейшли в зону ризику, де на нас чекали виклики, нові задачі та нові проблеми, незвичні ситуації і найголовніше -  можливості та зміни. Вихід з комфортного нам усім середовища дав можливість подивитися на організацію освітньої діяльності під іншим кутом, побачити нові можливості та розширити кордони нашої педагогічної майстерності.

Але жодні онлайн-сервіси не зможуть замінити живого спілкування з дітьми.


Немає коментарів:

Дописати коментар